Site icon Online Guider, Tips, Tester Och Nyheter Om Alla Spel

Alla Bardarviks gigantiska runpussellösningar i Hellblade 2

Att hitta havsjättens namn i Hellblade 2 kräver att du löser ett annat perspektivbaserat runpussel. Du når den här delen av Senuas resa under kapitel 5, “Bardarvik” (“Bárðarvík”) efter att du hittat det gömda folket. På väg till Bardarvik måste du slåss med några draugar, och sedan måste du fylla två runpussel innan du kan hitta sjöjätten Sjavarrisi rätta namn.

För att lösa båda pusslen måste du leka med perspektiv för att rada upp former i landskapet för att återskapa runor – precis som du gjorde i Freyslaug.

Vår Hellblade 2-guide visar dig hur och var du hittar runorna i båda Bardarviks pussel.

Var man hittar de första Bardarviks pusselrunorna i Hellblade 2

Hellblade 2 Senua vid Bardorviks runport

Bild: Ninja Theory/Xbox Game Studios via ProSpelare

Efter din inkörning med draugaren kommer Astridr att springa vidare till byn och du kommer att få lösa ett tredelat runpussel. För att komma igång går du förbi ett mestadels kollapsat hus, ett vakttorn i trä och släpper sedan av en liten avsats – vi använder dem som landmärken.

Första runplatsen

Före allt annat, vänd dig bort från porten. Det finns en sorts ramp gjord av skimrande stenar som leder upp till en liten plattform.

Bild: Ninja Theory/Xbox Game Studios via ProSpelare

På toppen av rampen, titta till vänster för att hitta den första runan.

Andra runplatsen

Det finns en vattendroppe till vänster om runporten. Fokusera på det för att vända dig runt några stenar och kom sedan tillbaka till plattformen du precis var på. Gå till vänster om rampen (som inte finns längre), och du hittar en stig som leder tillbaka till husen du passerade tidigare.

Bild: Ninja Theory/Xbox Game Studios via ProSpelare

När du kommer till det första huset, fokusera på vattendroppen där för att flytta fler stenar. Detta öppnar en väg till höger. Följ den till ett annat hus.

När du kommer till det här huset, sväng till vänster. Du hittar den andra runan i linje med takets kant.

Tredje runplatsen

Bild: Ninja Theory/Xbox Game Studios via ProSpelare

Gå tillbaka samma väg som du kom och använd vattendroppen du just fokuserade på för att byta tillbaka stenarna. När du går tillbaka mot runporten, håll till höger.

Fortsätt att titta bort till höger för att se den tredje runan i laven.

Var hittar du de andra Bardarviks pusselrunorna i Hellblade 2

Bild: Ninja Theory/Xbox Game Studios via ProSpelare

När du passerar porten följer du klippkanten en stund. Se till höger för ett dolt stenansikte. Fortsätt att följa stigen tills du har ett snabbt samtal med Astridr. Ni kommer att skiljas igen, och Senuas väg tar henne ner till en skeppsvrakkantad strand.

Det är där du hittar nästa pussel när du närmar dig grottan längs stranden. Runorna du letar efter är alla formade av de tångklädda mastdelarna. Detta är dock det mest utbredda pusslet överlägset, så du måste lägga ner lite arbete för att upptäcka dem.

Första runplatsen

Bild: Ninja Theory/Xbox Game Studios via ProSpelare

Från runporten, sväng höger och bege dig ner till vattenbrynet. Det finns en vattendroppe där att fokusera på.

Gör det och spring sedan tillbaka mot porten. På höger sida finns en ny stig bakom skeppsvraket.

När du väl är bakom skeppet, håll till höger och fokusera på vattendroppen igen. Det kommer att återställa en avsats du behöver klättra upp på. Klättra upp båda avsatserna och följ sedan leden till slutet. Fokusera på vattendroppen du hittar där.

Bild: Ninja Theory/Xbox Game Studios via ProSpelare

Gå tillbaka lite, och det kommer att finnas en ny väg till vänster. Följ den till slutet och hela vägen till höger. Du hittar den första runan när du tittar åt vänster — det är den bakåtriktade F-formade.

Andra runplatsen

Tillbaka ner på stranden, gå förbi runporten och använd vattendroppen nere vid stranden för att byta klippor igen. Klättra tillbaka upp på kanten som tog dig ner till stranden och ta vänster för att gå mot vattnet.

Bild: Ninja Theory/Xbox Game Studios via ProSpelare

När du springer ur vägen, titta åt vänster och fokusera på vattendroppen igen.

En bit ner på stigen, titta till vänster. Du måste rada upp stenen, en mast och fören på ett skeppsvrak för att hitta den andra runan – den psi-formade (ψ eller, mer tematiskt lämpligt, en krökt ).

Tredje runplatsen

Bild: Ninja Theory/Xbox Game Studios via ProSpelare

Från den andra runan, fortsätt till vänster och släpp ner till stranden igen. Gå till höger för att hitta en avsats att bestiga. När du träffar ett kvarter, sväng till vänster och fokusera på vattendroppen nära strandlinjen för att öppna stigen.

Fortsätt runt tills du kör ur vägen igen. Den här gången är vattendroppen du behöver till höger. När du hamnar i en återvändsgränd, använd vattendroppen till vänster.

Fortsätt att följa stigen tills du når en hydda på klippkanten. Gå in och titta genom fönstret(?) till vänster för att hitta den sista, F-formade runan.